Ραντεβού στα τυφλά
Σάββατο, 13 Ιουλίου 2019Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού - Ερευνητή
Ο νόμος που περιλάμβανε τις τελευταίες συγχωνεύσεις ΤΕΙ με Πανεπιστήμια ψηφίστηκε τη Μεγάλη Εβδομάδα. Γράφαμε τότε ότι είναι πολύ δύσκολο μέσα σε 5 μήνες να ξεκινήσει η λειτουργία των νέων τμημάτων. Γιατί η κατάργηση των ΤΕΙ, όπως ζητούσε ο ΟΟΣΑ, συνοδεύτηκε από την μετεξέλιξη κάποιων τμημάτων ΤΕΙ σε Πανεπιστημιακά, αλλά και την ίδρυση κάποιων εντελώς νέων τμημάτων, πράγμα που δεν πρότεινε ο ΟΟΣΑ. Αυτά θα έπρεπε μέσα σε 5 μήνες να αποκτήσουν καθηγητές, πρόγραμμα σπουδών, κτίρια, γραμματεία, εξοπλισμό για τη στοιχειώδη αρχική λειτουργία και ένα σωρό άλλα πράγματα απαραίτητα για τη λειτουργία τους. Το εγχείρημα δύσκολο αν αναλογιστούμε ότι σ’ αυτούς τους 5 μήνες περιλαμβάνονται και οι καλοκαιρινοί. Εν τω μεταξύ προκηρύχθηκαν και οι εκλογές, που καθυστέρησαν τις διαδικασίες.
Ήρθε ο καιρός να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους οι υποψήφιοι και προφανώς έψαξαν τις ιστοσελίδες των τμημάτων για να δουν τα προγράμματα σπουδών. Γρήγορα διαπίστωσαν ότι δεν είχαν όλα τα τμήματα αναρτημένο στην ιστοσελίδα τους το πρόγραμμα σπουδών τους. Τι σημαίνει αυτό; Ή ότι δεν έχουν πρόγραμμα σπουδών ή ότι έχουν αλλά δεν το έχουν αναρτήσει. Πώς θα επιλέξει ο υποψήφιος σπουδές όταν δεν μπορεί να ξέρει τι θα σπουδάσει; Θα μετατραπεί η συμπλήρωση του μηχανογραφικού σε ραντεβού στα τυφλά;
Αυτό που πάντα συμβουλεύουμε τους υποψηφίους είναι να κοιτάζουν τον οδηγό σπουδών του κάθε τμήματος που σκέφτονται να επιλέξουν. Κοιτάζοντας τα μαθήματα μπορούν να πάρουν μια ιδέα για το αντικείμενο σπουδών, τις πιθανές δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουν στις σπουδές τους σε σχέση με το μαθησιακό τους επίπεδο, τις γνώσεις και τις προτιμήσεις τους στα μαθήματα. Τι γίνεται όταν το τμήμα δεν έχει πρόγραμμα σπουδών;
39 τμήματα, από τα 133 τμήματα που ιδρύθηκαν φέτος, δεν έχουν αναρτημένο στην ιστοσελίδα τους πρόγραμμα σπουδών. Είναι σα να λένε δεν μας ενδιαφέρει να μας επιλέξετε δεν θέλουμε φοιτητές μια χαρά είμαστε και μόνοι μας. Είναι λογικό όταν ένα τμήμα είναι νέο να μην έχει προλάβει να οργανωθεί ακόμη. Όταν, όμως, το τμήμα αποτελεί μετεξέλιξη ενός προηγούμενου τμήματος ΤΕΙ αυτό σημαίνει ότι έχει κάποιους καθηγητές, κτίρια, γραμματεία έχει μία λειτουργία μέχρι τώρα. Γιατί δεν δημοσιεύει το νέο πρόγραμμα σπουδών του, αφού αναβαθμίστηκε σε Πανεπιστημιακό τμήμα; Πιθανόν να υπάρχουν δυσκολίες που δεν τις γνωρίζουμε, αλλά πρέπει και οι υποψήφιοι φοιτητές να γνωρίζουν τι θα σπουδάσουν πριν επιλέξουν.
Πολλά τμήματα ανέβασαν τους οδηγούς σπουδών τους μετά την έναρξη υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων, την τελευταία στιγμή, δηλαδή, αλλά τουλάχιστον έγινε αυτό που έπρεπε. Στον πίνακα μπορείτε να δείτε τα τμήματα που δεν έχουν αναρτημένο πρόγραμμα σπουδών στην ιστοσελίδα τους μέχρι τις 12/7/2019. Εντύπωση προκαλεί ότι από τα 39 τμήματα τα 13, το ένα στα τρία, δηλαδή, είναι τμήματα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Συμβαίνει κάτι με την διαδικτυακή παρουσία του Πανεπιστημίου; Έχει τμήμα Πληροφορικής που θα μπορούσε να συντηρεί την ιστοσελίδα, ειδικά τώρα που είναι απαραίτητη η πληροφόρηση.
Κάποια άλλα προσπάθησαν να δημιουργήσουν πρόγραμμα σπουδών, συγκρότησαν προσωρινή γενική συνέλευση, όρισαν το πρόγραμμα σπουδών του τμήματος, το δημοσίευσαν στο διαδίκτυο. Αυτό αποτελεί την αρχή, το στοιχειώδες, αλλά έγινε το πρώτο βήμα. Ας ελπίσουμε ότι θα γίνουν και τα υπόλοιπα απαραίτητα ώστε οι νέοι φοιτητές να βρουν τον Οκτώβριο τα πάντα έτοιμα και να ξεκινήσουν τις σπουδές τους με τους καλύτερους οιωνούς.
Τμήματα που δεν έχουν αναρτημένο πρόγραμμα σπουδών μέχρι 12/7/2019 | ||
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΗΣ |
ΙΔΡΥΜΑ | ΠΕΔΙΟ |
Περιφερειακής και Οικονομικής Ανάπτυξης (Άμφισσα) |
Γεωπονικό Παν. | 4 |
Λογοθεραπείας (Ιωάννινα) |
Παν. Ιωαννίνων | 3 |
Μουσικών Σπουδών (Άρτα) |
Παν. Ιωαννίνων | 1&2&3&4 |
Νοσηλευτικής (Πάτρα) |
Παν. Πάτρας | 3 |
Φυσικοθεραπείας (Αίγιο) |
Παν. Πάτρας | 3 |
Λογοθεραπείας (Πάτρα) |
Παν. Πάτρας | 3 |
Ζωικής Παραγωγής Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών (Μεσολόγγι) |
Παν. Πάτρας | 2&3 |
Μουσειολογίας (Πύργος) |
Παν. Πάτρας | 1 |
Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (Πάτρα) |
Παν. Πάτρας | 1&2&3&4 |
Ωκεανογραφίας και Θαλασσίων Βιοεπιστημών (Μυτιλήνη) |
Παν. Αιγαίου | 2&3 |
Γεωπονίας (Καλαμάτα) |
Παν. Πελ/νήσου | 2&3 |
Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Καλαμάτα) |
Παν. Πελ/νήσου | 2&3 |
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής (Καλαμάτα) |
Παν. Πελ/νήσου | 4 |
Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών (Καλαμάτα) |
Παν. Πελ/νήσου | 4 |
Λογοθεραπείας (Καλαμάτα) |
Παν. Πελ/νήσου | 3 |
Επιστήμης Διατροφής και Διαιτολογίας (Καλαμάτα) |
Παν. Πελ/νήσου | 3 |
Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών (Ναύπλιο) |
Παν. Πελ/νήσου | 1&2&3&4 |
Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Τρίπολη) |
Παν. Πελ/νήσου | 4 |
Ψηφιακών Συστημάτων (Σπάρτη) |
Παν. Πελ/νήσου | 2&4 |
Φυσικοθεραπείας (Σπάρτη) |
Παν. Πελ/νήσου | 3 |
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Πάτρα) |
Παν. Πελ/νήσου | 2 |
Μηχανολόγων Μηχανικών (Πάτρα) |
Παν. Πελ/νήσου | 2 |
Πολιτικών Μηχανικών (Πάτρα) |
Παν. Πελ/νήσου | 2 |
Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Κοζάνη) |
Παν. Δυτ. Μακεδ. | 4 |
Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά) |
Παν. Δυτ. Μακεδ. | 4 |
Διεθνών και Ευρωπ. Οικονομικών Σπουδών (Κοζάνη) |
Παν. Δυτ. Μακεδ. | 4 |
Γεωπονίας (Φλώρινα) |
Παν. Δυτ. Μακεδ. | 2&3 |
Μαιευτικής (Πτολεμαΐδα) |
Παν. Δυτ. Μακεδ. | 3 |
Εργοθεραπείας (Πτολεμαΐδα) |
Παν. Δυτ. Μακεδ. | 3 |
Διοίκησης Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Κατερίνη) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 4 |
Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης (Θεσσαλονίκη) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 1 |
Μαιευτικής (Θεσσαλονίκη) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 3 |
Φυσικοθεραπείας (Θεσσαλονίκη) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 3 |
Νοσηλευτικής (Διδυμότειχο) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 3 |
Νοσηλευτικής (Θεσσαλονίκη) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 3 |
Μηχανικών Περιβάλλοντος (Θεσσαλονίκη) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 2 |
Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας (Δράμα) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 2&3 |
Γεωπονίας (Θεσσαλονίκη) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 2&3 |
Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (Θεσσαλονίκη) |
Διεθνές Παν. Ελλάδας | 2&3 |
Έρευνα: Στράτος Στρατηγάκης |
https://www.naftemporiki.gr/society/644278/rantevou-sta-tyfla/