Μία θέση σε κάθε τμήμα στις επαναληπτικές εξετάσεις
Παρασκευή, 21 Απριλίου 2017
Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού - ερευνητή
Κατατέθηκε από το Υπουργείο Παιδείας στη Βουλή η τροπολογία για τις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Οι προϋποθέσεις για την εισαγωγή ενός υποψηφίου είναι οι εξής:
1. Πρέπει να εξεταστεί σε όλα τα μαθήματα το Σεπτέμβριο.
2. Πρέπει να συγκεντρώσει τουλάχιστον τόσα μόρια όση είναι η βάση της σχολής, όπως διαμορφώθηκε από την επιλογή των υποψηφίων που διαγωνίστηκαν τον Ιούνιο.
3. Οι θέσεις που δίνονται για τους υποψηφίους του Σεπτεμβρίου είναι καθ’ υπέρβαση του αριθμού των εισακτέων, αλλά σε ποσοστό 0,5% των θέσεων των εισακτέων σε κάθε τμήμα.
Οι θέσεις που δίνονται, δηλαδή, είναι ελάχιστες. Συγκεκριμένα δίνεται μία θέση σε κάθε τμήμα σε 434 τμήματα και δύο θέσεις σε 17 τμήματα. Σύνολο 468 θέσεις. Είναι άγνωστος ο αριθμός των υποψηφίων που θα εξεταστούν το Σεπτέμβριο.
Γνωρίζουμε μόνο ότι ο αριθμός των εξετασθέντων στις επαναληπτικές εξετάσεις τα προηγούμενα χρόνια ήταν γύρω στους 600 με 650 το χρόνο. Με μέσο ποσοστό επιτυχίας 70%, που συνήθως έχουμε στις πανελλήνιες, πρέπει να τους αντιστοιχούν 420 θέσεις.
Συνεπώς αν ο αριθμός μείνει ίδιος με τα προηγούμενα χρόνια, τότε είναι δίκαιος ο αριθμός των θέσεων που δίνονται στις επαναληπτικές εξετάσεις, που, πρέπει να σημειώσουμε, ότι θα διεξάγονται και για τα ειδικά μαθήματα, αλλά και για τους υποψηφίους των ΕΠΑΛ.
Αν οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από τον αριθμό των προηγούμενων ετών, τότε η εισαγωγή στις Ανώτατες Σχολές με τις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου θα είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Όλα ανεκτά μέχρι εδώ. Το πρόβλημα είναι ότι απαιτείται από τους υποψηφίους των επαναληπτικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου να συγκεντρώσουν τα μόρια του τελευταίου εισαχθέντα στο τμήμα που τους ενδιαφέρει, πράγμα άστοχο, αφού έχουμε εξέταση σε άλλο χρόνο και σε άλλα θέματα, προφανώς διαφορετικής δυσκολίας.
Ο μικρός αριθμός των θέσεων που δίνονται για τους υποψηφίους των επαναληπτικών εξετάσεων θα αποτρέψει όσους σκεφτούν να πάνε για Σεπτέμβρη χωρίς να έχουν πραγματικό λόγο, ελπίζοντας σε ευκολότερη εισαγωγή, πράγμα που ψάχνουν αρκετοί.
Δεν χρειάζεται η σύνδεση με τις εξετάσεις του Ιουνίου γιατί μπορεί ένας υποψήφιος να συγκεντρώσει περισσότερα μόρια από τη βάση αλλά να έρθει δεύτερος στο συγκεκριμένο τμήμα και με δεδομένη τη μία μόνο θέση σε κάθε τμήμα να μείνει εκτός του τμήματος που επιθυμεί.
Είναι πιθανό τότε να έχουμε προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας διεκδικώντας την εισαγωγή αφού έπιασε τη βάση των εξετασθέντων του Ιουνίου, καταγγέλλοντας το Υπουργείο για δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αν δεν υπήρχε η σύνδεση με τις εξετάσεις του Ιουνίου, που κάνει το ίδιο το Υπουργείο, δεν θα ευσταθούσε η απαίτηση εισαγωγής.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι δεν έχει νόημα να προσπαθήσει ένας υποψήφιος να εισαχθεί το Σεπτέμβριο αν δεν έχει πραγματικό λόγο, ώστε να διαβάσει δυόμιση μήνες επιπλέον γιατί πρόκειται για μία μόνο θέση σε κάθε τμήμα και οι πιθανότητες επιτυχίας είναι πολύ μικρές.
Προσοχή, λοιπόν, μην προσπαθήσετε να πάτε για Σεπτέμβριο αν δεν έχετε πολύ σοβαρή, πραγματική αδυναμία εξέτασης τον Ιούνιο.
https://www.naftemporiki.gr/society/250576/mia-thesi-se-kathe-tmima-stis-epanaliptikes-exetaseis/