Ας υποδεχτούμε τους βαθμούς

Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2016

του Στράτου Στρατηγάκη

Mαθηματικού - ερευνητή

 

Κάθε χρόνο με την ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων των πανελληνίων εξετάσεων έχουμε στεναχώρια  και κλάματα. Κακώς. Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή. Γιατί, όμως, έχουμε τόση στεναχώρια από τα παιδιά;

Δύο είναι οι λόγοι που φέρνουν στενοχώρια και κλάματα. Ο βαθμός που βλέπουν οι υποψήφιοι είναι χαμηλότερος από αυτόν που περίμεναν. Αυτό συμβαίνει γιατί κάποιο σημείο που θεωρούσαν σωστό, τελικά δεν ήταν ή γιατί ξέχασαν ότι δεν είχαν απαντήσει σε κάποιο υποερώτημα. Είναι λογικό να μην έχουν, οι περισσότεροι υποψήφιοι, ακριβή εικόνα του γραπτού τους και, συνεπώς, να περιμένουν μεγαλύτερο βαθμό από αυτόν που βλέπουν.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι οι βαθμοί που τελικά παίρνουν δεν ξέρουν ποια αξία έχουν. Θα είναι αρκετό, δηλαδή, το 17 που παίρνουν για να πετύχουν στη σχολή που θέλουν ή όχι; Αρχίζει η αγωνία για τη διαμόρφωση των βάσεων. Διαβάζουν ότι γράφεται από οποιονδήποτε γράφεται προσπαθώντας να βγάλουν άκρη. Όμως, οι εκτιμήσεις που κυκλοφορούν στο internet είναι, συνήθως, αντικρουόμενες. Το αποτέλεσμα είναι η απόλυτη σύγχυση και το αδιέξοδο. Αυτά συμβαίνουν κάθε χρόνο.

Ειδικά φέτος σχεδόν κανείς δεν ξέρει αν οι βαθμοί του θα είναι αρκετοί για να πιάσει το στόχο του. Οι διαφορές που υπάρχουν φέτος σε σχέση με την περυσινή χρονιά είναι πάρα πολλές. Ας θυμηθούμε μερικές από τις αλλαγές:

  • Νέο σύστημα εξετάσεων με λιγότερα και διαφορετικά μαθήματα.
  • Διαφορετική λογική θεμάτων που κυριάρχησε φέτος και δεν γνωρίζουμε ακόμη ποιες επιπτώσεις θα έχει στη διαμόρφωση των βαθμολογιών.
  • Νέο τρόπο υπολογισμού μορίων, αφού κάθε μονάδα δίνει διαφορετικό αριθμό μορίων, από το παλαιό σύστημα.
  • Δεν μετρούν οι προφορικοί βαθμοί, με σημαντική επίπτωση στα μόρια που συγκεντρώνει ο υποψήφιος.
  • Διαφορετική κατανομή των σχολών στα επιστημονικά πεδία, αφού τα παιδαγωγικά, για παράδειγμα, αποτελούν ένα ξεχωριστό πεδίο, τα τμήματα πληροφορικής μοιράστηκαν σε δύο επιστημονικά πεδία.
  • Διαφορετικές δυνατότητες των υποψηφίων να δηλώσουν σχολές, αφού για παράδειγμα μέχρι πέρυσι όσοι δεν κατάφερναν να εισαχθούν στην Ιατρική δήλωναν τις σχολές του πολυτεχνείου. Φέτος δεν θα έχουν αυτό το δικαίωμα αν δεν έχουν εξεταστεί στα μαθηματικά προσανατολισμού. Αντίστοιχα πέρυσι όλοι οι υποψήφιοι σε όποια μαθήματα και αν είχαν εξεταστεί είχαν τη δυνατότητα να δηλώσουν τα παιδαγωγικά, ενώ φέτος απαιτείται εξέταση σε επιπλέον μάθημα για να έχουν αυτή τη δυνατότητα.

Αφού κανείς δεν θα ξέρει αν τα μόρια που συγκεντρώνει είναι αρκετά για την επίτευξη του στόχου του, δεν έχουν κανένα νόημα η στεναχώρια και τα κλάματα. Κρατήστε για τον Αύγουστο τη χαρά ή το κλάμα, που θα ανακοινωθούν οι βάσεις. Τότε θα φανεί ποιος πέτυχε το στόχο του ή όχι. Μέχρι τότε κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει.

Μην ασχολείστε με τις βάσεις και τα μόρια γιατί σας αποπροσανατολίζουν. Ασχοληθείτε με την επιλογή των σπουδών ανεξάρτητα από τα  μόρια που συγκεντρώνετε και την πιθανή διαμόρφωση των βάσεων. Σιγουρέψτε τις επιλογές σας και μην προσθέτετε επιπλέον παραμέτρους που δεν έχουν κανένα νόημα και απλά οδηγούν σε λάθη.

https://www.naftemporiki.gr/opinion/533180/as-ypodechtoume-tous-vathmous/