Τα αποτελέσματα των εισαγωγικών

Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2015

 

Του Στράτου Στρατηγάκη

 

Θα μπορούσαν άραγε τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων να δημοσιεύονται στα τέλη Ιουλίου και όχι στα τέλη Αυγούστου; Μοιάζει απίθανο αλλά είναι εφικτό με την προϋπόθεση ότι κάποιος θα καταφέρει να συντονίσει τέσσερα Υπουργεία.

Τα πλεονεκτήματα θα ήταν πολλά. Δεν είναι μόνο ο χρόνος αναμονής που θα μειωνόταν πολύ, αντί για 40 μέρες σε 15. Θα είχαν το χρόνο οι γονείς τον Αύγουστο να ψάξουν και να βρουν σπίτι για όσα παιδιά θα σπουδάσουν σε άλλη πόλη και να μην αναγκάζονται τέλη Αυγούστου αρχές Σεπτέμβρη να ζητούν άδειες από τις εργασίες τους για να τακτοποιήσουν το παιδί.

Για να επιτευχθούν όλα αυτά πρέπει κάποιος να το θέσει ως στόχο, γιατί η υλοποίηση δεν είναι καθόλου εύκολη.

Προϋποθέτει να συντονιστούν οι υπηρεσίες 4 Υπουργείων. Του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που είναι υπεύθυνο για τις προκαταρκτικές εξετάσεις των Στρατιωτικών Σχολών, του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που είναι υπεύθυνο για τις προκαταρκτικές εξετάσεις της Αστυνομίας, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που είναι υπεύθυνο για την εισαγωγή στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και φυσικά του Υπουργείου Παιδείας, που δέχεται τα αποτελέσματα όλων αυτών και τα περνάει στους υπολογιστές του για να ξεκινήσει η επιλογή.

Μέχρι τώρα οι προκαταρκτικές εξετάσεις και η καταγραφή των αποτελεσμάτων τους στους υπολογιστές του Υπουργείου Παιδείας  ολοκληρώνεται γύρω στις 5 Αυγούστου. Αν δεν ολοκληρωθεί δεν γίνεται να ξεκινήσει η επιλογή των υποψηφίων.

Συνεπώς η επιλογή των υποψηφίων γίνεται μετά τις 5 Αυγούστου, μέχρι, περίπου, τις 25 Αυγούστου που ανακοινώνονται τα αποτελέσματα εισαγωγής.

Αν κάποιος κατάφερνε να πει στα τρία Υπουργεία να ορίζουν κάθε χρόνο τις προκαταρκτικές εξετάσεις το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου, όταν δίνονται τα ειδικά μαθήματα και οι πρακτικές δοκιμασίες για τα ΤΕΦΑΑ, τότε θα έπαιρνε το Υπουργείο Παιδείας τα αποτελέσματα την 1η Ιουλίου και μέχρι να λήξει η προθεσμία των μηχανογραφικών στις 15 Ιουλίου θα μπορούσαν να έχουν περάσει τα αποτελέσματα στους υπολογιστές του Υπουργείου Παιδείας.

Με τη λήξη της προθεσμίας των μηχανογραφικών θα ξεκινούσε η διαδικασία της επιλογής και στα τέλη Ιουλίου, το πολύ το πρώτο πενθήμερο του Αυγούστου θα ανακοινώνονταν τα αποτελέσματα, αφού είκοσι μέρες είναι υπεραρκετές για τη διαδικασία και τους απαραίτητους ελέγχους.

Για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να συμβούν τα εξής: Κάποιος να το σκεφτεί, να πειστεί ότι έχει νόημα να το προσπαθήσει, να πιστέψει ότι μπορεί να το καταφέρει, να πείσει τους αρμοδίους των τριών άλλων υπουργείων να συντονιστούν (ξεπερνώντας απίστευτες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις) και αν τελικά ποτέ τα καταφέρει να μην ακούσει ούτε ένα μπράβο για τον αγώνα του.

Για ποιο λόγο να καταβάλλει κάποιος ενέργεια, να ξοδέψει το χρόνο του, να σπάσει τα νεύρα του για να επιτύχει το αποτέλεσμα που όλοι επιθυμούμε; Δεν έχει κανένα κίνητρο γι' αυτό.

Μπορεί μάλιστα να γίνει ενοχλητικός σε κάποιους πιέζοντας για να πετύχει το σκοπό του, να εξυπηρετήσει όλους εμάς δηλαδή, και να βρει και το μπελά του.

Στην πράξη, πέρα από τα παχιά λόγια, κανείς δεν νοιάζεται, γιατί κανείς δεν πιστεύει ότι η δημόσια διοίκηση έχει σκοπό να εξυπηρετεί τον πολίτη. Η δημόσια διοίκηση λειτουργεί με σκοπό να εξυπηρετεί τον εαυτό της και δευτερευόντως τους πολίτες.

Μπορείτε πολύ εύκολα να το διαπιστώσετε αν κοιτάξετε σε κάθε δημόσια υπηρεσία με την οποία συναλλάσσεστε πως είναι οργανωμένη. Είναι οργανωμένη κατά πως βολεύει τους υπαλλήλους και όχι όπως θα εξυπηρετούσε τους πολίτες.

Γι' αυτό υπάρχουν τα πήγαινε-έλα ανάμεσα σε ορόφους και γραφεία.

Γι' αυτό και υπάρχουν τόσες δεκαετίες τα παράπονα σε βάρος της.

Αν οι διοικούντες πίστευαν ότι η δημόσια διοίκηση έχει ως βασική της αποστολή να εξυπηρετεί τον πολίτη θα την είχαν οργανώσει σε αυτή την κατεύθυνση και, προφανώς, θα λειτουργούσε καλύτερα.

https://www.naftemporiki.gr/society/722154/ta-apotelesmata-ton-eisagogikon/