Αγχωμένοι καθηγητές, «τρελαμένοι μαθητές»

ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗΣ

Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2014

Η ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας της εξεταστέας ύλης των προαγωγικών εξετάσεων του προσεχούς Ιουνίου για τους μαθητές της Α Λυκείου σηματοδοτεί την εφαρμογή του Νέου Λυκείου.  Πρέπει να τονίσουμε ότι ο νόμος για το Νέο Λύκειο αναφέρει ξεκάθαρα ότι δεν πρόκειται περί πανελληνίων εξετάσεων.

Τα θέματα θα είναι διαφορετικά για κάθε σχολείο. Η τράπεζα θεμάτων θα επιλέγει, με ηλεκτρονική κλήρωση, τα δύο από τα τέσσερα θέματα, που θα είναι διαφορετικά για κάθε σχολείο, αφού ο νόμος το λέει ξεκάθαρα για τις εξετάσεις της Β  Λυκείου. Δεν θα ήταν λογικό να ισχύσει κάτι διαφορετικό για την Α Λυκείου. Τα άλλα δύο θέματα θα τα επιλέγουν οι διδάσκοντες καθηγητές (αναφερόμαστε στα μαθήματα στα οποία δίνονται τέσσερα θέματα).

Δεν θα γίνονται, δηλαδή, εξετάσεις με κοινά θέματα ανά την Ελλάδα την ίδια μέρα, δεν θα υπάρχουν καλυμμένα ονόματα και η διόρθωση θα γίνεται από τους διδάσκοντες καθηγητές. Το πρώτο ζητούμενο είναι, αφού το Υπουργείο αποφάσισε να είναι κοινή η ύλη, να ολοκληρωθεί η ύλη σωστά σε όλα τα Λύκεια της χώρας. Δυστυχώς αυτό δεν είναι προφανές, αφού το Υπουργείο δεν έχει, μέχρι τώρα, παρακολουθήσει την εξέλιξη της ύλης στα σχολεία. Στην Γ Λυκείου, που εξετάζεται πανελληνίως σε έξι ή επτά μαθήματα, οι καθηγητές κάθε μήνα δηλώνουν μέχρι ποια σελίδα έχουν φτάσει, ώστε να προληφθούν τυχόν προβλήματα. Στην Α Λυκείου δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα κάτι ανάλογο και έχουμε ήδη περάσει το μέσον της χρονιάς, αφού βαδίζουμε στη Β τετράμηνο.

Το δεύτερο ζητούμενο είναι να ενημερώσει, επιτέλους, το Υπουργείο τους μαθητές και τους γονείς τους που αγωνιούν, για όλα τα αδιευκρίνιστα γύρω από τις εξετάσεις, που δυστυχώς είναι ακόμη πολλά. Όλα αυτά τα θολά σημεία δημιουργούν άγχος, χωρίς κανένα λόγο. Δεν γνωρίζουν οι μαθητές αν τα θέματα της τράπεζας θεμάτων θα είναι προσβάσιμα πριν τις εξετάσεις, ώστε να μπορούν να τα μελετήσουν οι μαθητές ή θα παραμένουν κρυφά και θα δοθούν κάποια υποδείγματα των θεμάτων. Θα μοιάζουν με τα θέματα που δίνονταν τα προηγούμενα χρόνια στα Λύκεια ή θα είναι διαφορετικής μορφής; Τι θα γίνει με κάποια σχολεία που οι καθηγητές απουσιάζουν λόγω ασθενείας ή εγκυμοσύνης και δεν αναπληρώνονται, γιατί λεφτά δεν υπάρχουν για αναπληρωτές;

Όσο πιο σαφείς είναι οι όροι εξέτασης τόσο ευκολότερο θα είναι να ανταποκριθούν μαθητές και καθηγητές, που τώρα βαδίζουν στα «τυφλά» και τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα. Γιατί, δυστυχώς, αυτοί που αποφασίζουν λείπουν πολλά χρόνια από τις τάξεις και δεν έχουν αίσθηση του επιπέδου. Και στην προηγούμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του κ. Αρσένη το 1999, επειδή οι ιθύνοντες δεν είχαν αίσθηση της πραγματικότητας βρέθηκε το 30% των μαθητών να μένει στην ίδια τάξη, με αποτέλεσμα να χαλαρώσουν τους όρους προαγωγής στην επόμενη τάξη για να αντιμετωπίσουν τα γεγονότα που τους αιφνιδίασαν. Ας ελπίσουμε ότι δεν θα έχουμε ανάλογα φαινόμενα...