Κρίσιμο και ένα μόριο

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

24.05.2015

 

Αλλωστε, στη Νεοελληνική Γλώσσα-Εκθεση και τη Λογοτεχνία σημειώνονται τα μεγαλύτερα ποσοστά αναβαθμολόγησης. Το υπουργείο Παιδείας έχει σταματήσει τα τελευταία χρόνια να ανακοινώνει τα ποσοστά ανά μάθημα, αλλά το 2011 ήταν 21,88% στη Λογοτεχνία και 19,56% στη Νεοελληνική Γλώσσα. Το υψηλότερο όλων ήταν το 24,73% στη Λογοτεχνία το 2009.

Ενα γραπτό αναβαθμολογείται, δηλαδή πρέπει να βαθμολογηθεί από έναν τρίτο καθηγητή, όταν η διαφορά μεταξύ των βαθμών των δύο βαθμολογητών είναι μεγαλύτερη των 12 μονάδων με άριστα τις 100. Ο τελικός βαθμός προκύπτει από τον μέσο όρο των δύο μεγαλύτερων βαθμών. Ομως, το εύρος της επιτρεπτής διαφοράς των 12 μονάδων κρίνεται από ορισμένους μεγάλο και ότι δημιουργεί αδικίες. Οπως ανέφερε στην «Κ» ο μαθηματικός-ερευνητής Στράτος Στρατηγάκης, εάν ο πρώτος βαθμολογητής βαθμολογήσει με 70 και ο δεύτερος με 82 ο μέσος όρος είναι 76. Ο τελικός βαθμός είναι 15,2 με άριστα το 20, ενώ αν οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο ο πρώτος ο τελικός βαθμός θα ήταν 14. Αν και οι δύο βαθμολογητές βαθμολογούσαν όσο και ο δεύτερος, ο τελικός βαθμός θα ήταν 16,4. Οι διαφορές είναι μεγαλύτερες της μιας μονάδας. Για τη διαμόρφωση του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου (με άριστα τις 20.000 για σχολές χωρίς ειδικό μάθημα), μία μονάδα στις 20 αντιστοιχεί από 136 έως 266 μόρια, ανάλογα με τον συντελεστή βαρύτητας κάθε μαθήματος. Και όπως λέει ο κ. Στρατηγάκης, «με δεδομένο τον ανταγωνισμό για μία θέση στις περιζήτητες σχολές είναι κρίσιμο και το ένα μόριο, πόσο μάλλον τα 266».

 

http://www.kathimerini.gr/816669/article/epikairothta/ellada/to-exit-poll-gia-ta-prwta-ma8hmata-twn-e3etasewn