Αγχωμένοι καθηγητές, τρελαμένοι μαθητές

ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗ

 

Δημοσιεύτηκε 23/2/2014

 

Ανακοινώθηκε η εξεταστέα ύλη των εξετάσεων της α' λυκείου, που θα διεξαχθούν για πρώτη φορά με θέματα από την τράπεζα θεμάτων. Αρχίζει σιγά - σιγά να ξεκαθαρίζει το τοπίο σχετικά με τη διεξαγωγή των εξετάσεων. Καταλάβαμε ότι η ύλη θα είναι ίδια για όλα τα σχολεία της Ελλάδας, κάτι που δεν αναφέρει ο νόμος για το νέο λύκειο που ψηφίστηκε το Σεπτέμβριο. Ο νόμος αναφέρει ότι τα θέματα θα είναι διαφορετικά σε κάθε σχολείο, αφού δεν θα υπάρχει κοινό πρόγραμμα εξετάσεων και κάθε λύκειο θα διαμορφώνει το δικό του πρόγραμμα εξετάσεων.

Πολλές απορίες παραμένουν: θα επιλέγεται το 50% των θεμάτων από την τράπεζα θεμάτων. «Ναι, αλλά ποια θέματα θα είναι αυτά;», ρωτάνε οι μαθητές, «η θεωρία ή οι ασκήσεις;». Οδηγίες δεν υπάρχουν, ούτε καν περιγραφή των προθέσεων του υπουργείου. Οι μαθητές, μη έχοντας προηγούμενο, αναρωτιούνται και, φυσικά, όταν δεν γνωρίζεις τη διαδικασία μέσω της οποίας θα σε κρίνουν κάποιοι αγχώνεσαι. Το υπουργείο Παιδείας δεν έχει αναλάβει καμία πρωτοβουλία ενημέρωσης των μαθητών σχετικά με τις εξετάσεις του προσεχούς Ιουνίου, με αποτέλεσμα να οργιάζουν οι φήμες μεταξύ των μαθητών, αφού όταν δεν υπάρχει πληροφόρηση, οργιάζει η παραπληροφόρηση.

Οι καθηγητές κάνουν αγώνα δρόμου για να βγάλουν την ύλη που καθορίστηκε, αφού στα μέσα Φεβρουαρίου που βρισκόμαστε απομένουν 2,5 μήνες μαθήματος, χρονικό διάστημα πολύ μικρό για να γίνουν διορθωτικές κινήσεις. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όμως, θα το έχει το υπουργείο Παιδείας, αφού δεν γνωρίζει την εξέλιξη της ύλης στα σχολεία. Στη γ' λυκείου η κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης παρακολουθεί την εξέλιξη της ύλης από την αρχή της σχολικής χρονιάς μια φορά το μήνα. Κάτι αντίστοιχο δεν έχει γίνει στην α' λυκείου και το υπουργείο θα βρεθεί προ μεγάλων εκπλήξεων όταν ανακαλύψει ότι σε κάποιο σχολείο μία καθηγήτρια πήρε άδεια τοκετού και δεν στάλθηκε αναπληρωτής, αφού λεφτά δεν υπάρχουν. Τι θα γίνει τότε; Κανείς δεν γνωρίζει. Θα δοθούν θέματα από μικρότερη ύλη στα σχολεία που δεν θα έχουν ολοκληρώσει τη διδασκαλία της εξεταστέας ύλης; Ο νόμος φυσικά και το επιτρέπει, ούτε πρόβλημα αξιοπιστίας του συστήματος υπάρχει, αφού οι βαθμοί του σχολείου προσαρμόζονται στους βαθμούς των πανελληνίων εξετάσεων, απλά θα πληγεί το κύρος και η αξιοπιστία του υπουργείου Παιδείας, αν δεν υλοποιηθεί η εξαγγελία του για κοινή εξεταστέα ύλη.

Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι η αξιοπιστία του υπουργείου Παιδείας, αλλά το άγχος των μαθητών, που όσο καλύτερες επιδόσεις έχουν, τόσο πιο αγχωμένοι είναι για το μέλλον τους. Δεν είναι σωστό ο αγώνας τους να έχει ξεκινήσει και στην πορεία να διαμορφώνονται οι κανόνες. Είναι άδικο για τα παιδιά μας.