Σχολές στα αζήτητα
του Στράτου Στρατηγάκη
Δημοσιεύτηκε 2/9/2007
Τα θέματα των φετινών πανελληνίων εξετάσεων ήταν εύκολα, όπως τόσες φορές γράψαμε, με σκοπό την εισαγωγή περισσότερων υποψηφίων στις ανώτατες σχολές. Οι λόγοι ήταν πολλοί. Κατ’ αρχήν οι προσεχείς εκλογές έκαναν την κυβέρνηση να θελήσει να ικανοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους στις πανελλήνιες, γονείς, μαθητές και τοπικές κοινωνίες, που τις κατάντησαν να περιμένουν τους φοιτητές για να ζήσουν. Ταυτόχρονα έγινε προσπάθεια να γεμίσουν τα ακριτικά ΤΕΙ με τη μεταφορά χιλιάδων θέσεων από τα ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης προς τα περιφερειακά ΤΕΙ. Αν για δεύτερη συνεχή χρονιά έμεναν τα ακριτικά ΤΕΙ χωρίς φοιτητές πρακτικά θα έκλειναν.
Η προσπάθεια με τα εύκολα θέματα έγινε και είχε ως αποτέλεσμα να περάσουν τη βάση του 10 7.000 περισσότεροι υποψήφιοι απ’ ότι πέρυσι. Παρ’ όλα αυτά έμειναν και φέτος χιλιάδες κενές θέσεις σε διάφορα τμήματα, κυρίως της περιφέρειας. Όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα θα μείνουν φέτος τουλάχιστον 12.726 κενές θέσεις.
Αριθμός κενών θέσεων το 2007 |
|
Κατηγορία του 90% |
10.479 |
Υποψήφιοι από΄ ΤΕΕ |
2.247 |
Σύνολο |
12.726 |
Δείτε στον πίνακα τα τμήματα με τις περισσότερες κενές θέσεις (πάνω από 100) της κατηγορίας 90%, που αποτελείται από τους υποψηφίους που προέρχονται από το Γενικό Λύκειο και εξετάστηκαν φέτος στις πανελλήνιες εξετάσεις. Η ανάγνωση του πίνακα μας δείχνει ότι τα τμήματα με τις κενές θέσεις είναι τα ίδια με πέρυσι. Το τμήμα φυτικής παραγωγής Φλώρινας πέρυσι είχε 2 εισακτέους, ενώ φέτος 12. Το τμήμα ζωικής παραγωγής πέρυσι είχε έναν μόνο επιτυχόντα, ενώ φέτος μόλις 3. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τα υπόλοιπα τμήματα του καταλόγου. Εντυπωσιακή είναι η περίπτωση του ΤΕΙ Τουριστικών επιχειρήσεων στην Ηγουμενίτσα, στο οποίο πέρυσι δεν πέτυχε κανείς υποψήφιος ούτε από την κατηγορία του 90%, ούτε από τα ΤΕΕ. Το ίδιο ακριβώς έγινε και φέτος.
Το φαινόμενο αυτό μας επιτρέπει να εξάγουμε πολλά συμπεράσματα. Τα τμήματα αυτά στα δύο από τα τέσσερα έτη σπουδών δεν έχουν φοιτητές. Πρακτικά υπολειτουργούν. Μοιραίο θα είναι το κλείσιμο ή η συγχώνευση με άλλα τμήματα. Βέβαια η Υπουργός Παιδείας είχε δηλώσει πέρυσι ότι κανένα τμήμα δεν θα κλείσει, αλλά θα γίνουν μετονομασίες, αλλαγή περιεχομένου σπουδών ή συγχωνεύσεις. Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν έγινε, δεν υπήρχε ο αναγκαίος χρόνος άλλωστε, απλά αφέθηκαν τα τμήματα να μείνουν χωρίς καθόλου φοιτητές και μοιραία να κλείσουν.
Αντίθετα αυξήθηκε ο αριθμός των εισακτέων σ’ αυτά ακριβώς τα τμήματα, ώστε να μη φανεί μείωση του αριθμού των εισακτέων. Οι θέσεις, για όλες τις κατηγορίες υποψηφίων, στο τμήμα φυτικής παραγωγής της Φλώρινας από 360 που ήταν από το 2000 μέχρι το 2005 έγιναν 420 το 2006 και το 2007, με αποτέλεσμα να είναι πλασματικές, για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους. Οι επιτυχόντες 12 φέτος και 2 πέρυσι δείχνουν την πραγματικότητα.
Έπιασαν τη βάση κι όμως έμειναν εκτός.
Το δεύτερο συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι πολλοί υποψήφιοι προτίμησαν να μην εισαχθούν σε καμία σχολή, παρά να περάσουν σε ένα τμήμα χαμηλής ζήτησης. Οι επιτυχόντες στις ανώτατες σχολές της κατηγορίας 90% είναι φέτος 57.485, ενώ όσοι πέρασαν τη βάση του 10 είναι 61.567. Οι πάνω από 4.000 υποψήφιοι που πέρασαν τη βάση και δεν πέτυχαν πουθενά μπορεί να μην είχαν το δικαίωμα να δηλώσουν τα τμήματα αυτού του πεδίου ή να μη τα δήλωσαν συνειδητά μη επιθυμώντας σπουδές με αυτό το αντικείμενο. Οι υποψήφιοι αυτοί αν προσθέσουμε και όσους βρίσκονταν κοντά στο 10 αλλά κάτω απ’ αυτό, συγκέντρωναν ωστόσο πάνω από 10.000 μόρια, είναι πολλοί περισσότεροι από 4.000. Εμφανίζεται λοιπόν το φαινόμενο υποψηφίων που αρνούνται τη λογική πτυχίο να’ ναι κι ότι να’ ναι. Αυτή η εξέλιξη είναι πολύ λογική και αναμενόμενη, γιατί το κόστος σπουδών για το μετανάστη φοιτητή προσεγγίζει τα 50.000 € μέχρι τη απόκτηση του πτυχίου. Προτιμούν λοιπόν οι υποψήφιοι να διαθέσουν αυτά τα χρήματα για άλλου είδους σπουδές, σε ΙΕΚ ιδιωτικά κολέγια ή για σπουδές στο εξωτερικό.
Η υποχρεωτική φοιτητική μετανάστευση.
Η υποχρεωτική φοιτητική μετανάστευση, που επέβαλε το Υπουργείο Παιδείας, προσπαθώντας να εξωθήσει τους υποψηφίους να φοιτήσουν στα ΤΕΙ της περιφέρειας, έφερε πολύ πενιχρά αποτελέσματα αφού οι 2 επιτυχόντες έγιναν 12 στο τμήμα φυτικής παραγωγής και το αντίστοιχο έγινε και στα υπόλοιπα τμήματα. Η περικοπή χιλιάδων θέσεων από τα κεντρικά ΤΕΙ δεν έφερε την αναμενόμενη αύξηση των επιτυχόντων στα περιφερειακά. Η πολιτική αυτή απέτυχε.
Τα παιχνίδια με τη βάση του 10.
Τα εύκολα φετινά θέματα δημιούργησαν και πάλι μεγάλο ποσοστό μαθητών που δεν «έπιασαν» τη βάση του 10. Πράγματι το ποσοστό αυτό μειώθηκε από 41,7% το 2006 φέτος έγινε 34,07%. Όμως το ποσοστό είναι εξαιρετικά υψηλό και δείχνει ότι ένας στους τρεις μαθητές δεν έχουν ούτε στοιχειώδη γνώση της εξεταζόμενης ύλης. Αποκαλύπτεται έτσι λοιπόν ότι το πρόβλημα της εκπαίδευσης είναι πολύ μεγάλο και δεν λύνεται με διαδικαστικές παρεμβάσεις μείωσης των εξεταζομένων μαθημάτων από 9 σε 6. Η βάση του 10 απλά απαγορεύει την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δυστυχώς δεν κάνει τους μαθητές καλύτερους. Το πρόβλημά της εκπαίδευσης είναι πολύ μεγάλο και το μόνο που γίνεται είναι η περικοπή κονδυλίων.
Τμήματα με περισσότερες από 100 κενές θέσεις της κατηγορίας 90% το έτος 2007 |
||||
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΗΣ |
ΘΕΣΕΙΣ 2007 |
ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ 2007 |
ΚΕΝΕΣ ΘΕΣΕΙΣ 2007 |
ΒΑΣΗ 2007 |
ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΦΛΩΡΙΝΑ) |
313 |
12 |
301 |
8975 |
ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΦΛΩΡΙΝΑ) |
298 |
3 |
295 |
9805 |
ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) |
335 |
45 |
290 |
9702 |
ΓΕΩΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ) |
298 |
33 |
265 |
9120 |
ΕΜΠΟΡ. ΚΑΙ ΠΟΙΟΤ. ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΓΡΟΤ. ΠΡΟIΟΝΤΩΝ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔ.(ΦΛΩΡΙΝΑ) |
260 |
8 |
252 |
9207 |
ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ TEI ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ) |
260 |
18 |
242 |
9091 |
ΙΧΘΥΟΚΟΜΙΑΣ - ΑΛΙΕΙΑΣ TEI ΗΠΕΙΡΟΥ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ) |
239 |
3 |
236 |
9969 |
ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΤΕΙ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ |
231 |
4 |
227 |
9149 |
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ) |
260 |
34 |
226 |
8790 |
ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΗΠΕΙΡΟΥ (ΑΡΤΑ) |
239 |
14 |
225 |
9105 |
ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ |
246 |
24 |
222 |
9002 |
ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΗΠΕΙΡΟΥ (ΑΡΤΑ) |
223 |
7 |
216 |
9168 |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ) |
462 |
248 |
214 |
9251 |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΠΡΟIΟΝΤΩΝ TEI ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ |
223 |
13 |
210 |
9012 |
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ TEI ΗΠΕΙΡΟΥ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ) |
208 |
0 |
208 |
|
ΘΕΡΜ. ΚΑΛΛ. & ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ TEI ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ |
208 |
6 |
202 |
9541 |
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ TEI ΛΑΜΙΑΣ (ΑΜΦΙΣΣΑ) |
201 |
6 |
195 |
12015 |
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) |
201 |
9 |
192 |
11614 |
ΘΕΡΜ. ΚΑΛΛ. & ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ TEI ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ |
201 |
11 |
190 |
8947 |
ΙΧΘΥΟΚΟΜΕΙΑΣ - ΑΛΙΕΙΑΣ TEI ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ |
186 |
5 |
181 |
9853 |
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ |
186 |
7 |
179 |
10985 |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΣΗΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ) |
201 |
31 |
170 |
8984 |
ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔ/ΣΗΣ TEI ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ |
239 |
69 |
170 |
9382 |
ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ - ΑΡΧΙΤΕΚΤ. ΤΟΠΙΟΥ TEI ΗΠΕΙΡΟΥ (ΑΡΤΑ) |
208 |
43 |
165 |
8709 |
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟNOΜΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ) |
260 |
95 |
165 |
10006 |
ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧ. ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ (ΚΑΡΔΙΤΣΑ) |
186 |
22 |
164 |
8895 |
ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) |
186 |
27 |
159 |
9336 |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΗΧΟΥ & ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ TEI ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΛΗΞΟΥΡΙ) |
186 |
28 |
158 |
8791 |
ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ |
172 |
14 |
158 |
8862 |
ΕΦΑΡΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ TEI ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ |
328 |
173 |
155 |
9436 |
ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΖΑΚΥΝΘΟ) |
186 |
32 |
154 |
8897 |
ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ (ΤΡΙΚΑΛΑ) |
172 |
22 |
150 |
11251 |
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ TEI ΗΠΕΙΡΟΥ (ΠΡΕΒΕΖΑ) |
216 |
72 |
144 |
9596 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΚΑΒΑΛΑΣ |
223 |
83 |
140 |
8715 |
ΓAΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣAΣ KAI ΦIΛOΛOΓIAΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ |
180 |
43 |
137 |
11892 |
ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ ΑΡΔΕΥΣΕΩΝ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ |
141 |
5 |
136 |
9233 |
ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ TEI ΚΑΒΑΛΑΣ |
216 |
82 |
134 |
9821 |
ΣΧΟΛΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΓΕΝ.ΣΕΙΡΑ |
141 |
13 |
128 |
9562 |
ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧ. ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ (ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ) |
149 |
23 |
126 |
8993 |
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ TEI ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ |
223 |
98 |
125 |
9650 |
ΕΦΑΡΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡ. ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝ. TEI ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ(ΛΕΥΚΑΔΑ) |
201 |
83 |
118 |
8960 |
ΔΑΣΟΠΟΝΙΑΣ & ΔΙΑΧ. ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ TEI ΚΑΒΑΛΑΣ (ΔΡΑΜΑ) |
149 |
32 |
117 |
9093 |
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (ΚΟΖΑΝΗ) |
246 |
130 |
116 |
8700 |
ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΧΑΝΙΑ) |
157 |
42 |
115 |
8921 |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ TEI ΚΑΒΑΛΑΣ |
208 |
94 |
114 |
8500 |
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ TEI ΠΑΤΡΑΣ |
157 |
46 |
111 |
11192 |
ΙΤΑΛΙΚΗΣ & ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ (ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ) ΑΘΗΝΑΣ |
135 |
26 |
109 |
11875 |
ΙΤΑΛΙΚΗΣ & ΙΣΠΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ (ΙΤΑΛΙΚΗΣ) ΑΘΗΝΑΣ |
135 |
26 |
109 |
11611 |
ΣΧΕΔ.&ΠΑΡΑΓ. ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ TEI ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ (ΚΙΛΚΙΣ) |
149 |
42 |
107 |
8670 |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ - ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ TEI ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ (ΜΟΥΔΑΝΙΑ) |
111 |
5 |
106 |
9282 |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ TEI ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ (ΛΗΞΟΥΡΙ) |
223 |
117 |
106 |
9751 |
ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ TEI ΛΑΡΙΣΑΣ |
141 |
38 |
103 |
8774 |
ITAΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣAΣ KAI ΦIΛOΛOΓIAΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ |
112 |
9 |
103 |
12382 |
ΘΕΡΜΟΚ. ΚΑΛΛΙΕΡΓ. & ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) |
105 |
4 |
101 |
9211 |
ΓAΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣAΣ KAI ΦIΛOΛOΓIAΣ ΑΘΗΝΑΣ |
288 |
187 |
101 |
11766 |
Οι βάσεις του 2007.
του Στράτου Στρατηγάκη
Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας οι βάσεις του 2007. Η γκάφα όμως του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ουσιαστικά ακυρώνει τη διαδικασία επιλογής. Το λάθος αυτό αναμένεται να επηρεάσει τις βάσεις και σε άλλες σχολές, πέρα από τις στρατιωτικές, μετατρέποντας έτσι τις βάσεις σε εκτίμηση βάσεων. Μη σπεύσετε λοιπόν να νοικιάσετε σπίτι στην πόλη επιτυχίας, γιατί μπορεί να βρεθείτε σε άλλη πόλη φοιτητές. Βέβαια οι αλλαγές δεν θα είναι σημαντικές, αλλά ποιος ξέρει, μπορεί να τύχει σ’ εσάς.
Συγκρίνοντας αυτές τις εκτιμήσεις βάσεων με τις δικές μας, εδώ στον «ΑτΚ» μπορούμε να πούμε ότι οι προβλέψεις μας δικαιώνονται πανηγυρικά. Άνοδος παντού ήταν ο τίτλος του άρθρου την Κυριακή 19 Αυγούστου και ο υπότιτλος ήταν «Από 50 έως και 2.000 μόρια σε όλα τα πεδία». Έτσι έγινε Το κοντέρ της ανόδου σταμάτησε στα 2.217 μόρια στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας της Καστοριάς, εξαιρώντας βέβαια τις ειδικές κατηγορίες των στρατιωτικών σχολών, όπου η άνοδος έφτασε μέχρι και τα 6.133 μόρια. Οι ειδικές κατηγορίες των στρατιωτικών σχολών είναι ειδικές περιπτώσεις, ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων που παρουσιάζονται, αφήστε που μπορεί να είναι λάθος τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας. Ας δούμε πιο αναλυτικά τις βάσεις και τα συμπεράσματα που προκύπτουν.
Η μεγάλη άνοδος
Σε 135 τμήματα η βάση ανέβηκε περισσότερο από 1.000 μόρια. Άμεση συνέπεια των καλύτερων επιδόσεων των υποψηφίων, λόγω της ευκολίας των θεμάτων. Σε 181 τμήματα η βάση ανέβηκε από 500 μέχρι 1.000 μόρια. Συνολικά είχαμε άνοδο σε 453 τμήματα, σε σύνολο 512 τμημάτων, μαζί με τις ειδικές κατηγορίες των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών. Δικαιώνονται έτσι οι προβλέψεις του «ΑτΚ» από τον Ιούλιο, στο ένθετο για το μηχανογραφικό.
Από την άνοδο δεν εξαιρέθηκαν ούτε οι ιατρικές σχολές, που ήδη βρίσκονταν ψηλά, ούτε φυσικά τα Παιδαγωγικά Δημοτικής Εκπαίδευσης που συγκεντρώνουν την προτίμηση πολλών υποψηφίων τα τελευταία χρόνια, τα τμήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης ξεπέρασαν τα 18.100 και 18.200 μόρια αντίστοιχα. Και οι πολιτικοί μηχανικοί ανέβηκαν αρκετά και έφτασαν τα 18.600 μόρια, αφού χτίζεται η μισή Ελλάδα, είναι αναμενόμενο.
Οι νομικές τράβηξαν κι αυτές την ανηφόρα, με άνοδο μεγαλύτερη των 450 μορίων. Οι βάσεις στα περισσότερα τμήματα των ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης σημείωσαν άνοδο πάνω από 1.000 μόρια, άμεση συνέπεια της περικοπής χιλιάδων θέσεων. Εκρηκτική ήταν η άνοδος και στα τμήματα της βαθμολογικής περιοχής 11 έως 13.
Οι νηπιαγωγοί
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η άνοδος στα τμήματα νηπιαγωγών ή προσχολικής εκπαίδευσης, όπως έχουν μετονομαστεί πολλά από αυτά. Στον πίνακα μπορείτε να δείτε την άνοδο που σημειώθηκε στα τμήματα νηπιαγωγών στα ΑΕΙ, αλλά και στα αντίστοιχα ΤΕΙ. Η εκρηκτική άνοδος συνέβη, κατά τη γνώμη μου, εξαιτίας της καθιέρωσης της υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο, που έγινε φέτος και δημιούργησε προσδοκίες εργασίας στους υποψήφιους φοιτητές. Αυτή η τόσο μαζική προτίμηση τόσων πολλών υποψηφίων εκτίναξε τις βάσεις, που παρουσίασαν άνοδο από 1211 μέχρι 1699 μόρια. Οι υποψήφιοι κατευθύνονται σε όποια σχολή δημιουργεί προσδοκίες εργασίας. Δεν είναι πρώτη φορά που το διαπιστώνουμε αυτό, όμως το Υπουργείο Παιδείας δεν θέλει να το δει. Ιδού και η απόδειξη: Τον περασμένο Ιούλιο, πριν ένα μήνα δηλαδή, το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην ίδρυση τμήματος Σλαβικών Σπουδών στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου της Αθήνας. Όλα αυτά τη στιγμή που υπάρχουν τρία τμήματα με παρόμοιο αντικείμενο και καμία προοπτική για τους πτυχιούχους τους. Πρόκειται για τα τμήματα Βαλκανικών Σπουδών στη Φλώρινα, το τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών Μακεδονίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και το τμήμα Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων χωρών Θράκης.
Πίνακας ανόδου νηπιαγωγών |
|||
ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΗΣ |
ΒΑΣΗ 2007 |
ΒΑΣΗ 2007 - ΒΑΣΗ 2006 |
ΒΑΣΗ 2006 |
Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών Δυτ. Μακεδονίας (Φλώρινα) |
15752 |
1699 |
14053 |
Βρεφονηπιοκομίας ΤΕΙ Θεσσαλονίκης |
14386 |
1646 |
12740 |
Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Αιγαίου (Ρόδος) |
15345 |
1630 |
13715 |
Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών Ιωαννίνων |
15977 |
1626 |
14351 |
Βρεφονηπιοκομίας ΤΕΙ Ηπείρου (Ιωάννινα) |
13445 |
1597 |
11848 |
Επιστημών Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία Θράκης (Αλεξανδρούπολη) |
15589 |
1559 |
14030 |
Επιστ. Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Παν. Πάτρας |
16205 |
1510 |
14695 |
Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης Κρήτης (Ρέθυμνο) |
15676 |
1507 |
14169 |
Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Αθήνας |
14437 |
1500 |
12937 |
Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης Θεσσαλίας (Βόλος) |
16392 |
1454 |
14938 |
Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Αθήνας |
16717 |
1381 |
15336 |
Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης |
16782 |
1211 |
15571 |
Αναμονή
Αναμένουμε τις πραγματικές βάσεις, που ελπίζω σύντομα ν’ ανακοινώσει το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να μάθει κάθε υποψήφιος το τμήμα στο οποίο θα συνεχίσει τις σπουδές του.
© Στράτος Στρατηγάκης.