αύξηση μεγέθους επαναφορά μείωση μεγέθους Αποσύνδεση

Εναρξη «διπλών» Πανελλαδικών στις 16 Μαΐου

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

10.02.2016

 

 

 

Τη Δευτέρα 16 Μαΐου θα δοθεί το εναρκτήριο λάκτισμα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων, σε μία χρονιά με πολλές ιδιαιτερότητες λόγω του νέου συστήματος εισαγωγής, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά. Ενδεικτικά, θεωρείται βέβαιη η βαθμολογική πτώση των προ πενταετίας περιζήτητων παιδαγωγικών τμημάτων, στα οποία δεν αποκλείεται να μείνουν ακόμη και κενές θέσεις και η βάση εισαγωγής να κατρακυλήσει κάτω από το 10.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, η 16η Μαΐου συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες για να ξεκινήσουν οι εξετάσεις. Τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν μετά τις γιορτές του Πάσχα, στις 9 Μαΐου, και βάσει του νόμου πριν από την έναρξη των εξετάσεων πρέπει να μεσολαβήσει ένα τριήμερο διακοπής. Οι εξετάσεις θα είναι «διπλές», καθώς, εκτός από τους φετινούς αποφοίτους και όσους παλαιότερους επιλέξουν να εξεταστούν με το νέο σύστημα των 4 μαθημάτων (συν 1 επιπλέον, εάν θέλουν να διεκδικήσουν θέση και σε δεύτερο επιστημονικό πεδίο), θα οργανωθούν εξετάσεις για τους αποφοίτους των παλαιότερων ετών που θα εξετασθούν με το σύστημα που ίσχυε έως πέρυσι, σε 6 μαθήματα. Σε όσα μαθήματα η εξεταστέα ύλη είναι κοινή, θα οργανωθούν κοινές εξετάσεις για τις δύο κατηγορίες υποψηφίων. Ωστόσο, θα χρειαστούν ξεχωριστές ημερομηνίες, για τα μαθήματα με διαφορετική εξεταστέα ύλη.

Την ίδια στιγμή, ο μηχανισμός του υπουργείου αναμένει τα στατιστικά στοιχεία με τα μαθήματα που θα επιλέξουν να εξετασθούν οι φετινοί υποψήφιοι – η προθεσμία δήλωσης ξεκινά στις 11/2 και εκπνέει στις 29/2. Από τα στοιχεία των σχολείων, πάντως, προκύπτει μία εντυπωσιακή ανατροπή φέτος σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ελάχιστη είναι η ζήτηση για τα παιδαγωγικά τμήματα που περιλαμβάνονται στο 4ο επιστημονικό πεδίο, τα οποία προ πενταετίας ήταν περιζήτητα. Χαρακτηριστικά, υπολογίζεται ότι μόλις το 5% των φετινών υποψηφίων θα διεκδικήσει μία θέση στα τμήματα του 4ου πεδίου, δηλαδή 4.000 υποψήφιοι. Εως και πέρυσι, στα τμήματα του συγκεκριμένου πεδίου δόθηκαν 3.855 θέσεις. Εάν διατηρηθεί και φέτος ο ίδιος αριθμός θέσεων, όλοι οι υποψήφιοι θα εισαχθούν! Η κατακόρυφη μείωση του ενδιαφέροντος για τα παιδαγωγικά αποδίδεται κυρίως στο ότι περιλαμβάνονται σε ξεχωριστό πεδίο και δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτά από τους υποψηφίους όλων των πεδίων (όπως έως πέρυσι). Eτσι, όπως εξήγησε στην «Κ» ο εκπαιδευτικός-ερευνητής Στράτος Στρατηγάκης, μπορεί οι βάσεις των περιφερειακών παιδαγωγικών τμημάτων να βρεθούν και κάτω από το 10, ακόμη και να μείνουν κάποιες θέσεις κενές. Πέρυσι η βάση του τμήματος στη Φλώρινα ήταν 13.438 μονάδες.

Παράλληλα, πολλοί υποψήφιοι δήλωσαν να εξετασθούν σε μόνο 4 μαθήματα, κάτι που τους περιορίζει να επιλέξουν σχολές από μόνο ένα πεδίο. Οπως παρατήρησε ο κ. Στρατηγάκης, «οι υποψήφιοι το κάνουν για λόγους ευκολίας, χωρίς να σκέφτονται την αποτυχία να εισαχθούν στις σχολές που επιθυμούν, ώστε να έχουν Plan Β, προσβλέποντας να εισαχθούν σε σχολή ενός άλλου επιστημονικού πεδίου».

 

http://www.kathimerini.gr/848845/article/epikairothta/ellada/enar3h-diplwn-panelladikwn-stis-16-maioy

© Στράτος Στρατηγάκης