Νέες τεχνολογίες με βήμα σημειωτόν στην εκπαίδευση

Υπολογιστές και ώρες διδασκαλίας υπάρχουν αλλά...

Δημοσιεύτηκε 9/1/2008

 

Του Αποστολου Λακασα

Η εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στην ελληνική εκπαίδευση κρίνεται ύψιστης προτεραιότητας για το υπουργείο Παιδείας. Ομως, έως τώρα τα βήματα ήταν... σημειωτόν. Υπολογιστές υπάρχουν, ώρες διδασκαλίας δίνονται, αλλά το αποτέλεσμα είναι αντιστρόφως ανάλογο των ποσών που έχουν διατεθεί.

Ο υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης συμμετείχε χθες στο Λονδίνο στις εργασίες του 5ου Συνεδρίου «Moving Young Minds 2008», βασικό αντικείμενο του οποίου είναι ο προβληματισμός γύρω από τα ζητήματα των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, όπως και της ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning). Μεταξύ των στόχων του συνεδρίου είναι η ανταλλαγή πρακτικών εφαρμογής των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση και η συνεργασία ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς των ευρωπαϊκών χωρών. «Η Ελλάδα συμμετέχει πρώτη φορά σε αυτό το συνέδριο. Εμείς βρισκόμαστε ως χώρα σε μια μεταβατική περίοδο εφαρμογής των νέων τεχνολογιών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Εχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να βλέπουμε καινούργιες ιδέες και εφαρμογές τις οποίες μπορούμε να ενσωματώσουμε στο ελληνικό σύστημα» δήλωσε ο κ. Στυλιανίδης. Και τόνισε ότι «ένας από τους πέντε βασικούς στόχους του καινοτόμου προγράμματος που ξεκινούμε με θέμα «Ελληνας πολίτης της Ευρώπης, Ελληνας πολίτης του κόσμου» είναι η ψηφιακή σύγκλιση, που ουσιαστικά αποσκοπεί στο να αντιμετωπίσει τον ψηφιακό αναλφαβητισμό, να δημιουργήσει ισότητα ευκαιριών στην πρόσβαση και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές αλλά και στο Διαδίκτυο και να κάνει χρήση και σωστή αξιοποίηση των νέων μεθόδων τηλε-εκπαίδευσης».

Η επιτάχυνση των ενεργειών κρίνεται απαραίτητη, καθώς η Ελλάδα έχει καθυστερήσει ιδιαίτερα στην ουσιαστική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στα σχολεία. Υπολογιστές και εργαστήρια πληροφορικής υπάρχουν, όμως δεν αξιοποιούνται όπως θα έπρεπε. Κατά πρώτον, το μάθημα Πληροφορικής είναι υποχρεωτικό στο γυμνάσιο και διδάσκεται μία ώρα εβδομαδιαίως. Στο λύκειο το μάθημα μετατρέπεται σε επιλογής. Ομως, η έλλειψη κρατικού τίτλου πιστοποίησης των γνώσεων πληροφορικής που λαμβάνουν οι μαθητές υποβαθμίζουν το ενδιαφέρον για το μάθημα. Χειρότερη είναι η κατάσταση ως προς την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των μαθημάτων. «Πώς θα μπορούσε να αξιοποιηθούν όταν, για παράδειγμα, τα νέα βιβλία δεν έχουν γραφτεί υπό το πρίσμα της χρήσης και των νέων τεχνολογιών; Το αναλυτικό πρόγραμμα δεν είχε καμία νύξη γι’ αυτό» ανέφερε στην «Κ» ο μαθηματικός κ. Στράτος Στρατηγάκης. Και προσθέτει ότι χρειάζεται αλλαγή φιλοσοφίας και στρατηγικής ...

Ελληνοβρετανική συνεργασία για τον έλεγχο κολεγίων

Με τη συνδρομή του βρετανικού υπουργείου Παιδείας θα γίνει ο έλεγχος των ελληνικών κολεγίων που συνεργάζονται με βρετανικά ΑΕΙ. Χθες, ο υπ. Παιδείας κ. Ε. Στυλιανίδης ζήτησε από τον Bρετανό υφυπουργό Παιδείας κ. Μπιλ Ράμελ την παροχή πληροφοριών σχετικά με την ποιότητα του κάθε ΑΕΙ στη Βρετανία, που έχει συμβάσεις franchising στην Ελλάδα. «Ενόψει της νομοθετικής ρύθμισης για το χαώδες πεδίο των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών, μας ενδιαφέρει να γνωρίζουμε και από τη βρετανική Πολιτεία ποια από τα ΑΕΙ, τα οποία κάνουν παραρτήματα τέτοιων δομών στην Ελλάδα, έχουν την απαιτούμενη ποιότητα και έγκριση. Κινούμαστε στο πλαίσιο του άρθρου 16 του Συντάγματος και του Ευρωπαϊκού Δικαίου, θέλουμε όμως να βάλουμε κανόνες ξεκάθαρους στον έλεγχο της ποιότητος σε αυτές τις δομές», δήλωσε ο κ. Στυλιανίδης. Η συντριπτική πλειονότητα των ελληνικών κολεγίων συνεργάζεται με βρετανικά ΑΕΙ. Ενδεικτικό της ασάφειας που επικρατεί είναι ότι τα αναγνωρισμένα κολέγια από το Βρετανικό Συμβούλιο Πιστοποίησης είναι σύμφωνα με το Συμβούλιο 16, σύμφωνα με τη Βρετανική Πρεσβεία 18 και σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Κολεγίων 10.