αύξηση μεγέθους επαναφορά μείωση μεγέθους Αποσύνδεση

Ή ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΕΝΑ ΕΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ Ή ΘΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΧΗΜΕΙΑ

Δεν βγαίνει η εξίσωση «Πληροφορική»

Του ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗ εκπαιδευτικού, αναλυτή

 

Δημοσιεύτηκε 24/9/2014

 

Το ημιτελές εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στις ανώτατες σχολές ήρθε να τινάξει στον αέρα ο κ. Λοβέρδος, με την επαναφορά της πληροφορικής στα εξεταζόμενα μαθήματα στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι έχουμε πέντε επιστημονικά πεδία και προσπαθούσαμε να απαντήσουμε στις αγωνιώδεις ερωτήσεις των μαθητών για τις σχολές που τους ενδιαφέρουν και την ένταξή τους στα πέντε επιστημονικά πεδία.

Ρωτούν οι μαθητές, και κανείς δεν μπορεί να τους απαντήσει: Θα εξεταστώ στα Μαθηματικά ή τα Αρχαία για να εισαχθώ στην Ψυχολογία; Ανάλογα αν θα ενταχθούν στις κοινωνικές ή τις ανθρωπιστικές σπουδές, αλλά δεν γνωρίζουμε πού θα ενταχθούν.

Αγωνιούν οι μαθητές

Θα εξεταστώ στα Μαθηματικά ή τη Βιολογία για να εισαχθώ στα τμήματα Βιολογίας; Ανάλογα αν θα ενταχθούν στις θετικές επιστήμες ή τις επιστήμες υγείας. Πού θα ενταχθούν οι γυμναστικές ακαδημίες και οι στρατιωτικές σχολές; Κανείς δεν γνωρίζει. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση των υπουργών Παιδείας, Αμυνας και Δημόσιας Τάξης για να κουβεντιάσουν το θέμα των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών.

Η καθυστέρηση είναι μεγάλη και οι μαθητές αγωνιούν. Ο νόμος για το Νέο Λύκειο, που ψηφίστηκε επί υπουργίας κ. Αρβανιτόπουλου, αναφέρει ότι μέχρι την 1η Μαρτίου κάθε σχολικού έτους -και ισχύει για τους μαθητές που εκείνη τη χρονιά φοιτούν στην Α' Λυκείου- πρέπει τα τμήματα των ανωτάτων σχολών να έχουν εισηγηθεί στον υπουργό το συντελεστή βαρύτητας σε ένα μάθημα. Δηλαδή έπρεπε την 1η Μαρτίου που μας πέρασε να γνωρίζουμε την ένταξη των τμημάτων στα επιστημονικά πεδία κι εμείς και τα ΑΕΙ για να προτείνουν το συντελεστή βαρύτητας. Υπάρχει ήδη καθυστέρηση επτά (7!) μηνών.

Σαν να μην έφτανε αυτό, έχουμε νέα ανατροπή με την εισαγωγή της πληροφορικής στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα. Αυτό σημαίνει ότι στις θετικές επιστήμες θα αντικατασταθεί η Χημεία με την Πληροφορική ή θα δημιουργηθεί νέο, έκτο επιστημονικό πεδίο, με τις σχολές της πληροφορικής χωριστά.

Και στις δύο περιπτώσεις δημιουργούνται προβλήματα, παρά λύνονται. Αν αντικατασταθεί η Χημεία με την Πληροφορική, τότε μία σειρά σχολών, που απαιτούν γνώσεις Χημείας για την παρακολούθηση των σπουδών, θα εισάγουν φοιτητές με ελλιπείς γνώσεις. Πρόκειται για τα τμήματα Χημείας, Χημικών Μηχανικών, Γεωλογίας, Γεωπονίας, Επιστήμης των Υλικών, Τεχνολογίας Τροφίμων και τα αντίστοιχα ΤΕΙ. Πρόκειται για δεκάδες σχολές, που απαιτούν γνώσεις Χημείας και θα εισάγονται φοιτητές χωρίς να έχουν εξεταστεί στο μάθημα.

Αυτό συμβαίνει και τώρα με τους υποψηφίους της τεχνολογικής κατεύθυνσης που δεν γνωρίζουν Χημεία και εισάγονται σ' αυτές τις σχολές και αντιμετωπίζουν προβλήματα στην παρακολούθηση των σπουδών τους.

Αν δημιουργηθεί έκτο επιστημονικό πεδίο με τις σχολές της Πληροφορικής χωριστά, τότε θα έχουμε μεγάλο κατακερματισμό των σχολών σε διαφορετικά πεδία. Το νέο σύστημα, όμως, προβλέπει την επιλογή των τμημάτων μόνο ενός πεδίου από τους υποψηφίους, και μάλιστα στην αρχή της Γ' Λυκείου, συνεπώς η Ιατρική, οι Φυσικομαθηματικές Σχολές και τα Πολυτεχνεία θα βρίσκονται σε τρία διαφορετικά πεδία, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι να αντιμετωπίζουν διλήμματα χωρίς κανένα λόγο και να περιορίζονται σημαντικά οι επιλογές σπουδών.

Προαπαιτούμενο

Η μόνη λύση που θα δημιουργούσε τα λιγότερα προβλήματα είναι το μάθημα της Πληροφορικής να γίνει ειδικό μάθημα προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στις σχολές της Πληροφορικής, όπως το σχέδιο για την Αρχιτεκτονική.

Η Πληροφορική υπάρχει ως μάθημα και στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου, όχι όμως ως πανελληνίως εξεταζόμενο. Η διαφορά είναι στα χρήματα. Αν η Πληροφορική γίνει πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα θα διδάσκεται στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα, φέρνοντας χρήμα στους καθηγητές Πληροφορικής. Αντίστοιχα αν η Χημεία είναι εξεταζόμενο μάθημα, τότε οι καθηγητές Χημείας θα πάρουν τα αντίστοιχα χρήματα από τους καθηγητές Πληροφορικής.

Γι' αυτό υπάρχει η διαμάχη μεταξύ χημικών και πληροφορικών, που ξεκίνησε από τον Αύγουστο του 2013, μόλις ανακοινώθηκε το σχέδιο για το Νέο Λύκειο και συνεχίστηκε μέχρι τώρα.

 

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=24/09/2014&id=448895

© Στράτος Στρατηγάκης