αύξηση μεγέθους επαναφορά μείωση μεγέθους Αποσύνδεση

Μόνο άρπα κόλλα προλαβαίνουν φέτος

Δημοσιεύτηκε 12/8/2013

 

Του ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗ

Εκπαιδευτικού αναλυτή

 

Αναφέρει το νομοσχέδιο: «Το αργότερο μέσα σε δύο μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, ορίζεται ο πρόεδρος του ΕΟΕ. Το αργότερο μέσα σε τρεις μήνες από τον ορισμό του προέδρου, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την ανάδειξη των μελών του Συμβουλίου της Αρχής και του διευθυντή της Διεύθυνσης διοικητικής και επιστημονικής υποστήριξης».

 

 

Δηλαδή, έπειτα από 5 μήνες θα έχουν οριστεί οι διευθυντές του ΕΟΕ. Μετά θα ακολουθήσει η απόσπαση των απαιτούμενων εκπαιδευτικών για τη λειτουργία του ΕΟΕ. Ναι, αλλά αφού πρόθεση του υπουργείου είναι να εφαρμοστεί το νέο Λύκειο από τη φετινή σχολική χρονιά, είναι προφανές ότι δεν προλαβαίνει να συγκροτηθεί ο ΕΟΕ και να δημιουργήσει την τράπεζα θεμάτων μέχρι τον Ιούνιο, που πρέπει να χρησιμοποιηθεί στις εξετάσεις της Α' Λυκείου του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου. Οι λύσεις είναι δύο: ή αναβολή των εξετάσεων με θέματα από την τράπεζα θεμάτων ή η άρπα κόλλα δημιουργία της.

Είναι προφανές ότι το νέο σύστημα δεν προλαβαίνει να οργανωθεί και να υλοποιηθεί από φέτος. Κάθε αλλαγή χρειάζεται το σχεδιασμό και την οργάνωση των πόρων της, δηλαδή διδακτικά εγχειρίδια, οδηγίες και προτάσεις διδασκαλίας, διάχυση νέου πνεύματος στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης, γιατί αν δεν προηγηθούν αυτά πώς θα καταπολεμηθεί, για παράδειγμα, η παπαγαλία, ένας από τους διακηρυγμένους στόχους του υπουργείου; Δυστυχώς, οι αιφνιδιαστικές αλλαγές δεν είναι τωρινό φαινόμενο.

Ηδη από τα τέλη της δεκαετίας του '90 οι αλλαγές γίνονταν με τη γνωστή μέθοδο άρπα κόλλα. Να θυμηθούμε ότι επί υπουργίας κ. Αρσένη τα βιβλία της τεχνικής εκπαίδευσης δεν πρόλαβαν να τυπωθούν και στάλθηκαν σε cd-rom στα σχολεία.

Η Γιαννάκου

Αργότερα η κ. Γιαννάκου ίδρυσε τα ΕΠΑΛ καταργώντας τα ΤΕΕ, χωρίς ούτε ένα καινούργιο βιβλίο. Ταυτόχρονα, άλλαξαν μονομιάς όλα τα βιβλία της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και σε όποια τάξη πέτυχε η αλλαγή τον κάθε μαθητή τού δημιούργησε τα αντίστοιχα προβλήματα.

Αργότερα η κ. Διαμαντοπούλου ξεκίνησε το νέο Λύκειο μόνο από την πρώτη Λυκείου, αφού δεν προλάβαινε να σχεδιάσει τις άλλες δύο τάξεις, που τώρα προσπαθούν να σχεδιάσουν.

Αλλά και τώρα μισή είναι η δουλειά, αφού ούτε τα ωρολόγια προγράμματα του ΕΠΑΛ στους τομείς και τις ειδικότητες της Β' και Γ' τάξης δεν ορίζουν και αφήνουν να καθοριστούν στο μέλλον με υπουργική απόφαση. Φανταστείτε όταν αποφασίσουν για το πρόγραμμα τι θα γίνει με τη συγγραφή των βιβλίων.

Δυστυχώς, η άρπα κόλλα κοντεύει να γίνει... θεσμός στην ελληνική εκπαίδευση, με αποτέλεσμα από τις προχειρότητες και τους ερασιτεχνισμούς τόσων χρόνων, κάθε χρόνο να πέφτει το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Για παράδειγμα, στην Α' Λυκείου του νέου Λυκείου της κ. Διαμαντοπούλου εισήχθη το μάθημα της Βιολογίας, αλλά επειδή δεν υπήρχε βιβλίο πήραν ένα βιβλίο Βιολογίας που ήταν επιλογής για τη Β' Λυκείου, για όσους μαθητές ήθελαν να εμβαθύνουν στο μάθημα, έγραψαν απέξω Βιολογία Α' Λυκείου και πίστεψαν ότι έλυσαν το πρόβλημα. Το αποτέλεσμα ήταν η Βιολογία της Α' Λυκείου να είναι ένα πολύ δύσκολο μάθημα, που μίσησαν οι μαθητές.

Αν δεν εγκαταλειφθούν οι προχειρότητες δεν υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει έστω και στοιχειωδώς η εκπαίδευση, με αποτελέσματα που θα υποστούμε στο μέλλον.

 

© Στράτος Στρατηγάκης